Hershey, PA - Saint Marys, PA

Dag 9, Zaterdag 8 september

Vanmorgen zaten we om 8:30am aan het ontbijt in het hotel. Het ontbijt is netjes verzorgd, er staan wafels, eieren, yoghurt en je kan brood roosteren. Voor ieder wat wils, Niels gaat voor de wafels en ik neem een yoghurt. Na het ontbijt hebben we alle spullen in de auto gestopt, past net 3 koffers! en hebben we uitgecheckt.

We gaan in het stadje naar de `Hershey´s Chocolate World`. Dit is een pretpark en daarbij zit ook een chocolade fabriek waarbij je zelf een reep chocolade met wikkel kan ontwerpen. We komen hierom 9:30am aan en het is al ontzettend druk met mensen. We gaan niet naar het pretpark toe maar we willen wel weten hoe de chocolade wordt gemaakt en misschien zelf wel een reep ontwikkelen. We komen het gebouw binnen en de geur van chocolade komt je tegemoet, mijn hemel heb net mn ontbijt achter mijn kiezen. Het ontwerpen van een reep chocolade kost $15 dollar en dat vindt ik wel erg duur dus dat doen we maar niet, we doen wel de tour. Dit is erg leuk gedaan, je stapt in een karretje en het gehele proces hoe de chocolade wordt gemaakt wordt uitgelegd (KitKat komt hier vandaan). Hierna krijg je een zakje met drie chocolaatjes en loop je de winkel in. Jeetjemina, wat een mensen! en wat nemen die allemaal mee, veel mensen hebben een winkelmand vol chocolade. Ik vind zelfs een megareep chocolade, maar ik koop alleen een kerstornament en een fles chocoladesiroop.




Om 11uur stappen we weer in de auto en gaan opweg naar het volgende hotel. Het was vanmorgen alweer lekker warm, maar onderweg kregen we een fikse regenbui en zakte de temperatuur flink, maar we zitten in de auto dus het geeft niet alleen het rijdt lang niet zo lekker. Gelukkig stopt het weer met regenen als we bijna bij het hotel zijn.

Onderweg stoppen we nog even bij een Walmart en een `Ross dress for less`. Eindelijk kan ik ook met mn handen vol de winkel uitlopen! Yeah, I love this store.

Het is nog 3 kwartier rijden naar het hotel. We checken in en gaan even lekker op bed liggen tv kijken en internetten, en we chatten even gezellig met familie/vrienden. Om 5uur stappen we weer in de auto, gaan hier ook binnen bij de Walmart en gaan daarna lekker eten bij de Wendy´s.

Groetjes!
Danielle & Niels

================
Hotel:
Best Western Plus Executive Inn
1002 Earth road
15857-2849 Saint Marys, PA

Afstand: 179 miles
Werkelijk gereden: 200 miles (433miles)
Weer: 82F naar 62F
Foto's: 59 (1987)
Benzine: $35.00
Ontbijt: inbegrepen
Internet: gratis

2 opmerkingen:

  1. My god, what a huge chocolate bar !!!

    Volgens mij krijg je in die winkel gewoon een Willy Wonka-gevoel met al die chocolade om je heen.

    ROSS Dress for Less is een winkel waar ik bloednerveus van wordt, die winkels zijn altijd zo volgestouwd met allerlei kleding, niet normaal. Doe mij dan inderdaad de Wendy;s, met hun famous Triple-Burger ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, het Willy Wonka gevoel, ja zo moet je het wel zien ja. Was erg leuk!

    Bij ROSS idd alleen maar rekken met kleding. Wel merkkleding die ze uit andere winkels vandaan hebben maar dan veeeeeeel goedkoper. Ook mijn keukenspullen van Kitchenaid heb ik hier gekocht, dat is gewoon een giller wat je ervoor betaald.

    BeantwoordenVerwijderen