Saint Marys, PA - Niagara Falls


Dag 10, Zondag 9 september

Brrr! wat hebben we het koud gehad vannacht, gewoon onder een deken geslapen. Vanmorgen even gezellig zitten chatten met Monique, Kim en PenPe. Hierna hebben we ons ontbijt gehaald want het was erg druk dus konden daar niet zitten, dus hebben we het op de kamer opgegeten. Daarna de spullen weer in de auto ingeladen, uitgecheckt en de navigatie ingesteld op een filiaal van de Target in de buurt van ons volgende hotel.

De navigatie stuurt ons weer via een hele mooie route het land door. Helaas starten we weer me wat regen maar doe dichter bij Canada hoe beter het weer wordt. We rijden door hele leuke plaatsjes met mooie huizen en ook door het 'Allegheny National Forest'.

Eenmaal bij de Target aangekomen en door de winkel gelopen, vinden we helaas niet wat we nodig hebben. Wel heel veel Kitchenaid, mijn lijstje voor de volgende vakantie is al klaar. :) Dus op naar de volgende winkel. Ook hier slaag ik niet dus lopen we de 'Best Buy' winkel in en hier vinden we ook wel de Kitchenaid maar ook niet de onderdelen, dus ik naar een medewerkster en vragen hoe ik hieraan kan komen, zegt ze online of misschien wel in de store nextdoor? Hier zit een 'Bath, Bed en Beyond' winkel. ik altijd maar denken dat je dus alleen spullen kan kopen voor de bad en slaapkamer, maar..... dit is dus verkeerd gedacht. Wauw! Wat een geweldige winkel, en natuurlijk wel het onderdeel gevonden dat ik zocht. Ben zo blij! En weer een winkel op het lijsje waar ik dus vaker naar binnen moet lopen.

We hebben weer genoeg geshopt dus we stellen de navigatie in op ons hotel in Canada. Het is nog een 20min. rijden dus we zijn er zo. Onderweg nog een tolweg en een paspoortcontrole, en we mogen door! En wat zien wij dan aan de linkerkant in de verte, jahoor! de Falls. We zijn zo bij ons hotel en zetten de auto voor de deur. We checken in en de dame achter de balie geeft ons nog een gratis upgrade, nou ik ben benieuwd. Ook verteld ze waar we heen moeten lopen en dat we in het hotel voor ons naar de 14e verdieping moeten gaan voor een super fallsview, nou dat is ook super. We pakken de spullen uit de auto en lopen naar de kamer, lopen naar binnen en hebben dus een suite gekregen met een jacuzzi? Cool!

Het is inmiddels 2uur geweest en ik probeer nog even contact met thuis te zoeken. Dit doen we niet zo lang omdat we lekker naar buiten willen gaan. Het weer is hier super, dus lekker op mn slippers blijven lopen. We lopen naar de overkant en lopen het hotel in en gaan naar de 14e verdieping. WAUW!!!


We lopen het hotel weer uit en lopen ook naar de waterkant en bekijken de falls nog wat beter. Jeetje! wat een watergeweld maar dit is echt gaaf! We lopen de boulevard helemaal af en gaan tickets halen voor 'Maid of the mist'. Dit is een boottocht die langs de watervallen gaat. We worden met de lift naar beneden gebracht en krijgen allemaal een blauwe poncho zodat je niet nat wordt. Hierna kunnen we eigenlijk gelijk al aan boord stappen, en nog geen 10min. later varen we opweg naar de Falls! Wat een ervaring! Super gewoon, dit is niet uit te leggen.




Na de boottocht lopen we weer terug over de boulevard en gaan dan om 6pm een lekkere steak eten bij Applebees. Deze was lekker! We lopen het restaurant uit en zien verderop allemaal mensen staan, wij er ook naartoe, en wat denk je! Loopt er een man met z'n evenwichtssstok over een gespannen touw van de Skylintower naar het Hiltonhotel. Heel gaaf ook.


We lopen nog even naar de waterkant omdat de falls vandaag ook verlicht worden, dit is ook erg mooi om te zien.


Groetjes!
Danielle & Niels

================
Hotel:
Days Inn Fallsview
6519 Stanley avenue
L2G 7L2 Niagara Falls, ON (Canada)

Afstand: 144 miles
Werkelijk gereden: 152 miles (585 miles)
Weer: 55F naar 70F
Foto's: 370 (2357)
Benzine: -
Ontbijt: inbegrepen
Internet: gratis

3 opmerkingen:

  1. Leuk zo'n upgrade en wat een mooi uitzicht vanuit het hotel. Gaaf is het om de Falls in het echt te zien heh, vooral de Maid of the Mist is leuk? Ik vond het alleen zo jammer van die hele kermis eromheen.
    Jullie hebben een leuke afwisselende route, veel plezier weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bath, Bed en Beyond heeft inderdaad hele leuke dingen, wij komen er graag en ze hebben hele leuke dingen. Leuk dat jullie een upgrade van de hotelkamer hebben gekregen, voor het slapen even een tijdje in de jacuzzi is heel goed voor je nachtrust is mijn ervaring.

    En zoals Anita ook al zegt, jullie hebben een leuke afwisselende route.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Anita: Wij zaten zelf niet in dat hotel hoor, maar werden hierop gewezen om daar te gaan kijken. Maid of the Mist is geweldig idd!!!
    En die hele kermis eromheen, ik was hiervoor gewaarschuwd, en ik vond het wel meevallen eigenlijk, had erger verwacht denk ik.

    @PenPe: Ik had er wel van gehoord via jullie, maar nog nooit naar binnen gegaan omdat we dus dachten dat het alleen om spullen voor je bed/bad ging en niet om alles eromheen, dus ik ben heel blij dat die mevrouw ons hierop wees anders had ik het nog niet geweten.

    @Allebei: Ja, we hebben geprobeerd om de reis wat af te wisselen tussen stad en natuur en dat is goed gelukt. Maar daar zit wel een hele planning aan vooraf :)

    BeantwoordenVerwijderen