Reykjavik

Dag 17, Zondag 16 september

We zijn vannacht om 1uur thuisgekomen van de tour 'Northern light mystery'. Helaas voor ons werd het erg bewolkt en we hebben dus helemaal niets gezien. Om half8 waren we alweer wakker dus eruit gegaan en hebben weer heerlijk ontbeten.

Rond half10 zijn we het hotel uitgelopen en zijn via de boulevard langs het water richting de stad gelopen en hebben hier even heerlijk rondgelopen in het zonnetje.

Om half 12 terug bij het hotel, hebben wat gegeten en op het internet gezeten. Een uur later werden we weer opgehaald zodat we met een andere bus naar de 'Blue lagoon' werden gebracht. Hier hebben we heerlijk rondgedobberd in het melkwitte water!

Om half 7 waren we pas weer terug in het hotel, maar we gaan vanavond voor herhaling mee op de tour voor ' the Northern light mystery'. Omdat we gisteren niets gezien hebben mag je de excursie nog een keer boeken op de kosten van het bureau, dat is erg netjes. We worden dus weer om half8 opgehaald en naar het verzamelpunt gebracht en hier is onze gids van gisteren weer aanwezig en ook een paar andere mensen van die tour.

We zeggen dus tegen hem, dat we vanavond 'echt' het Noorderlicht willen zien. Hij lag helemaal in een deuk! En zegt tegen ons dat hij wel dezelfde grapjes maakt als gister, dus we kunnen ook in de andere bus instappen. Neehoor! we blijven gezellig bij jou, we zullen het gaan zien.....

Vanavond gaan we naar een ander punt dan gisteren, we proberen het dichterbij de kust. We zitten dus eerst ruim een uur in de bus naar her plaatsje 'Sellfoss'. Hier komen we met onderweg ook nog een koffiestop aan en het is nog niet helemaal donker, dus we wachten met z'n allen buiten de bus. Na een halfuur koukleumen stappen de meeste mensen weer de bus in, tot er op een gegeven moment wordt geroepen 'Northern light'! Jahoor, met z'n allen naar buiten en...... Wauw! wat cool!

We hebben zo ruim een uur gestaan, dan was het weer even weg en zo kwam het weer terug in een andere vorm. Echt heel gaaf om dit dan toch echt te hebben gezien. Natuurlijk balen (zacht uitgedrukt) wij omdat de camera het begeven heeft, want nu kunnen we het niet op de foto nemen, maar we hebben het gezien, en als het goed is komen de foto's later via de e-mail naar ons toe van een ander stel.

Om half12 stappen we dan weer de bus in en worden we ruim een uur later weer bij het hotel afgezet. Nu moeten we de koffers inpakken en proberen om nog drie uurtjes te slapen want dan gaat de wekker helaas weer.